Brev:
11 mdr. og madspring
7. april 2017
Alder:
11 mdr.
11 mdr. og madspring
Kære Helen
Mit spørgsmål kredser lidt om det samme jeg tidligere har henvendt mig omkring nemlig mad og søvn:)
Sidste uge var forfærdelig med to tænder i overmunden der brød ud som betød dårlig søvn, gråd og et helt andet barn end vi er vant til.
Det er heldigvis ovre og vi er nu tilbage til normalen med en glad aktiv dreng og ok nætter - men det er vi så alligevel ikke helt:)
For vi oplever nu igen at han reelt efterspørger 2 flasker om natten, vi begyndte start/mid Januar at fjerne den ene flaske og det holdt godt i en længere periode selvfølgelig med enkelte nætter hvor han havde behov for 2.
Jeg har hele tiden ment jeg har kunne se en sammenhæng ml. hans indtag om dagen og hans behov om natten men det kan jeg ikke længere.
Og han har aldrig været knyttet til flasken, snarere tværtimod så har også svært ved at se at det er tryghed for ham.
Det føles lidt som da han var helt lille at han er i et mad-spring - kan de det, når de er så store?
Nat 1 - godt med flaske kl. 01.00 og sov til ca. 6
Dag 1:
havregrød med banan - kun en lille portion
Formiddagsbrød mm. i vuggestuen
Frokost - pasta bolo i vuggestuen ville kun spise pastaen
eftermiddagsbrød i vuggestuen
hentet kl. 14.30 - lidt smoothie i klapvognen
sov
16.15 - flaske ca. 100 ml.
17.45 aftensmad grøntsagsgrød god portion, kunne godt have spist mere men ville ikke smage noget af vores
Bad
19.30 putte flaske ca. 100-120 ml.
Nat 2 - flaske kl. 23 og flaske kl. 2.30 vågnede kl. ca. 6 og sov i fars arme til kl. 7
Dag 2:
Havregrød med banan - stor portion plus ostehaps
Formiddagsbrød mm. i vuggestuen
Frokost - fiskeret, spist rigtig godt
eftermiddagsbrød i vuggestuen
Hentet kl. 14.50
Sov
16.15 - grød smoothie plus ostehaps plus vindruer (blev sur hver gang der ikke var mere) (droppede eftermiddagsflasken)
17.45 aftensmad grøntsagsmos lille portion smagte på lidt kogte grøntsager men spyttede ud
Bad
19.30 putteflaske ca. 100-120 ml.
Nat 3 - flaske kl. 23 og kl. 3 vågnede kl. 7
Vi har i en periode også kørt med aftengrød men vi har virkelig svært ved at passe det ind hvis vi skal nå at lave mad og sidde og spise sammen? så det ikke bliver 3 måltider på 1.5 time.
I nat prøvede jeg at tage kampen kl. 3 - jeg vuggede ham, tilbød vand af kop, dyppede sutten i vandet, prøvede lidt vand i en sutteflaske - intet hjalp han var lys vågen og græd.
gav op og gav ham en flaske og han slugte ca. 180 ml.
I og med mad altid har været en ting har jeg stadig svært ved at nægte ham mad når han jo så tydeligvis er meget sulten. alt over 150 ml. er meget for os:)
Jeg starter arb. efter påske så vi skal ind i en god rytme - hvad gør vi?
håber virkelig du kan hjælpe, så både hans far og jeg kan hjælpes ad her over påsken og få ham vendt ind i en god rytme.
Mange hilsner
Josephine